Activatie Barometer

Sinds de start in 1998 zijn er met de Activatie Barometer (voorheen Promotie Barometer) al meer dan 1.250 actuele activatie campagnes onderzocht. In vele markten en voor vele merken (klik hier voor lijst). Vier keer per jaar vindt het Activatie Barometer plaats op basis van de volgende uitgangspunten:

Opzet: Online onderzoek, N= 500 representatief voor Nederland
Doelgroep: 18 jaar en ouder, segmentatie mogelijkheden naar: leeftijd, sexen, demografisch en sociale klasse

Per activatie: key visual activatie en beschrijvende tekst activatie aanbod
Vaste meet factoren: geholpen bekendheid, aantrekkelijkheid, vernieuwendheid, sympathie, passendheid bij merk, deelnamebereidheid en het spontane commentaar op activatie/aanbod. Extra vragen over merk/actie zijn tegen meer prijs mogelijk

Rapportage: Per meting worden de scores van de ±20 activatie campagnes grafisch weergegeven en onderling vergeleken in een power point presentatie incl uitgebreide analyse van “eigen” activatie.

Benchmark: 1250 activaties campagnes samen te stellen op verzoek van bv markt of segment, bepaalde merken, beste van de klas, historie merk, etc.

Budget: Kosten voor deelname met activatie campagne bedragen €2.500,- excl btw

De Barometer is een samenwerking van Trendbox en Activate&Co. Interesse wat Activatie Barometer allemaal kan betekenen of deelname?  Neem dan contact met ons op.

Oranje Barometer

Tijdens EK/WK en Olympische Spelen meten we inhaak activatie campagnes  met een speciale editie, de “Oranje Barometer”.  Voor de Olympische Winterspelen in Sochi en WK 2014 in Brazilië staan aparte barometer metingen gepland. Voor deelname of andere vragen, neem dan contact met ons op.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter