Archives

KIA EK kick off

Zowel in de showrooms als online is Kia gestart met zijn de activatie van het EK 2012.  Samen met automerk Hyundai  zijn zij official sponsor van UEFA EURO 2012. Thema dat Kia hanteert is Kia EK kick off wat dus belooft dat er meer komt. Kia kiest voor meerdere activiteiten onder deze noemer. Kortingen op verschillende modellen. Een wedstrijd waarbij je een “mijnKia” account moet openen en  vervolgens ding je mee naar:

• Kans op 1 van de 3 volledig verzorgde VIP-arrangementen naar de EK wedstrijd  tussen de twee top teams Nederland – Duitsland

• Kans op 1 van de 250 officiële EK fanpakketten met mooie voetbalprijzen                                                                                                                                                         • Hoge korting op accessoires, onderdelen en services

Meer over deze Kia Ek actie vind je bij de dealer en op de site http://www.kia.nl/Kia-nieuws/home/Acties/Kia-rijders-EK/

lees verder

Perry We are the campions!

Perry heeft een samenwerking met Oranjecamping.nl afgesloten. Zij bieden online en via advertenties in oa Metro een uniek arrangement aan. Beleef het EK2012 4 dagen en 3 nachten in bijzondere Leeuwententjes op de Oranje camping. Een bijzondere samenwerking die voor beide partijen winst kan opleveren.

lees verder

KIA knalt met 5 tegen 5 toernooi

Net als bij het WK gaat Kia opnieuw voetballers uitnodigen deel te nemen aan het unieke Kia 5 tegen 5 toernooi.

Regionale voorrondes
Van 1 t/m 29 april vinden er vijf regionale voorrondes van het Kia NK 5 tegen 5 plaats. Een sportieve krachtmeting waar iedereen aan mee kan doen. Gezelligheidsteams, amateurteams, semi professionals, iedereen kan zich inschrijven. Elk team bestaat uit 6 spelers of speelsters, inclusief de keeper en een reserve. Minimale leeftijd voor deelname is 20 jaar. Per voorronde kunnen maximaal 12 teams deelnemen.

Landelijke Finale
Via één van de vijf regionale voorrondes kun je je als team plaatsen voor de landelijke finale. Hier strijden de beste teams om de titel en een reis naar het EK 2012. De finale vindt plaats op zaterdag 5 mei tijdens het Bevrijdingsfestival in Almere.

Finale in Warschau
De winnaar van de finale zal Nederland vertegenwoordigen tijdens het Kia EK 5 tegen 5 in Polen. Het winnende team vertrekt op 26 juni voor 4 dagen/3 nachten naar Warschau. Hier zullen zij de strijd aan gaan tegen de beste teams uit de rest van Europa. Op 28 juni zullen zij daarnaast ook nog te gast zijn bij een halve finale van het EK 2012.http://www.facebook.com/kianederland/app_273674149369348

lees verder

SHARP ZOEKT FAN OF THE MATCH VIA FANLABS

Sharp official sponsor van EUFA EURO 2012 heeft de meest vernieuwende aanpak tot nu toe. Zij hebben voor de fans een testlab ingericht. Teasende teksten gebaseerd op fan onderzoek zoals:

• Meer dan 41% van de Europese fans wint liever van Duitsland dan van Spanje.

• Duitse fans zijn het meest trots en Engelse fans scoren het aller laagste als het gaat om bewondering voor hun team.

• Fans uit Kroatische zijn twee keer zo toegewijd dan Franse fans

Zij zijn op zoek naar de fan of the match. Per land kunnen 100 fans mee naar Polen Oekraïne. Ze gaan steeds bij elke wedstrijd een bijzonder Fan of the match event spelen. Ook de Fanlab test mag er wezen. In 10 minuten word je kennis als fan geanalyseerd.Doel is om tijdens het EK op innovatieve wijzen steeds inzichten te geven wat er bij de fans leeft. Wordt zeker een activatie waar we de komende tijd veel over zullen gaan horen. http://www.sharpfanlabs.com/

lees verder

Vliegt Lipton Ice Tea met Oranje uit de bocht?

Unilever trapt met het merk  Lipton Ice Tea als eerste af. Andere merken die Unilver koppelt aan het sponsship van Oranje zijn Calve en Rexona. Beide houden hun kruit nog droog. Lipton kiest voor een cross mediale campagne waarbij actie codes onder doppen of lipjes van alle Lipton producten zitten. Deze kunnen geactiveerd worden op de speciale facebook pagina. Naast het activeren van de verkoop wil Lipton Ice Tea ook graag geliked worden op facebook. Interactief is er in deze fase nog weinig te beleven zelfs het vinden van de prijzen is best een opgaven. 13 Weken lang geven ze prijzen weg  20 x het nieuwe shirt van NL gesigneerd, 20x Kinect voor Xbox 360 en 20x compleet verzorgde reis naar Oekraine. Let wel op je vliegt wel naar Charkow maar je kijkt de wedstrijd op het Oranjeplein en niet in het stadion waar Oranje speelt!!!

Hier vliegt Lipton IceTea toch een beetje uit de bocht want de meeste deelnemers denken toch echt de wedstrijd te mogen gaan kijken.

lees verder

Carlberg UEFA EURO 2012 Fan Challenge

carlsberg UEFA EURO 2012 fan Challenge is het programma van Carlberg rond hun sponsorship van EK 2012. Peter Schmeichel is de presenter van de Fan Challenge waarmee je kans maakt op VIP tickets naar het EK in Polen en Oekraïne. We zullen hier niet veel van merken daar Carlsberg in Nederland bijna niet verkocht wordt. Wel benieuwd wat zij gaan doen om te zorgen dat ze als biersponsor via de fans maximaal zichtbaar worden in de stadions. Aan de premiums te zien die ze presenteren in hun Fan Challenge moeten we het ergste vrezen. Uitdaging voor onze nationale biermerken om daar overeen te gaan.

lees verder

Aktie Sport en het nieuwe EK shirt

Samen gaan we vlammen is het thema van Aktiesport rond  het nieuwe Oranje shirt van Nike. De meningen zijn verdeeld over het zwarte shirt dus mochten we geen kampioen worden dan hebben we nu al een excuus. Aktie Sport triggert je met een keuze aanbod. Koop je het  nieuwe Nike shirt dan kan je gratis een naam laten bedrukken of de EK bal ontvangen. Bijzonder van dit laatste aanbod is is dat de officiële EK bal wel van concurrent Adidas is maar daar liggen ze bij Aktie Sport blijkbaar niet wakker van. “Samen gaan we vlammen” krijgt zo ook nog een andere lading.

lees verder

De winner calculator van Castrol Edge

Castrol is al enige tijd sponsor van EUFA EURO 2012.  Als activatie domein hebben zij als oliemerk performance van spelers en teams gekozen. Wat blijkt dat Nederland na Spanje (21,8%) nog steeds favoriet is. Met 20.8% kans om kampioen te worden doen we het  toch maar mooi beter dan Duyitsland (13,2% ) en Engeland (8,8%).  Naast index cijfers van de verschillende voetballers individueel kun je natuurlijk tickets winnen voor het UEFA Euro 2012. Bedenk een slogan voor Castrol Edge en je maakt kans op tickets en andere prijzen zoals bekers, koptelefoons en horloges. Leuker is de Castrol Edge EK calculator waar je zelf  de kansen van de teams kan berekenen.

lees verder

Hoofdsponsor ING zoek ballenjongens en meiden

ING is al jaren sponsor van Oranje en heeft ook gekozen voor een meer structurele benadering. Als focus binnen hun hoofdsponsorship van Oranje is het jeugd domein gekozen. Jeugd wordt geprikkeld met het Jonge Leeuwen programma om games te spelen, tactische voetbal tips te krijgen, etc. Naast een site met handige zaken om als voetbalteam bij te houden maak je kans op van Marwijk als trainer. Onderdeel vormt ook wekelijks een TV programma op zondagochtend waar ook de spelers van Oranje van de partij zijn.  Andere acties is dat je kans kan maken om als ballenjongen of meid  aanwezig te zijn bij een van de oefenwedstrijden van Oranje.http://www.ing.nl/particulier/ek-2012/oranjeacties/ballenjongens-en-meiden/index.aspx

lees verder

Hyundai trapt af met facebook activatie

Official sponsor van EK 2012 Hyundai start met een activatie campagne via facebook. Nederland wordt uitgenodigd om een sterke slogan te bedenken voor op de spelersbus van Oranje. Beloning voor de tien beste slogans zijn twee tickets voor de wedstrijd Nederland – Duitsland. Doel is likes op facebook te genereren. Opvallend is dat activatie sterk op vrouwen is afgestemd qua tone of voice (Ek tickets zijn voor hun man!) en extra prijzen fashion-waardebon van Zalando. Beetje een combi die niet helemaal logisch aanvoelt.

.http://www.facebook.com/hyundainederland?sk=app_326341287400239&state=68a18e09bfcd3a00c5130327255fa922&code=AQDvbMnm7dshyiP7qUDIlG43Ru6tL9UM2SmSzB3AW2eEgkS5dJWhlreMSnq292CehzrdkngoHT5ZdooQETwLfeqbIo8-2o1QRdjwWkTTThCVZhUUl0es0UwaeABGg6eEoxfFWutw0t_2KEW0tcgiUvaeZ9BBbkAUu7viR-IPWG_2s_rjNqqGGl_m2KUIEQKjUvlGIbn7A7MWPaTystMDj0bn#_=_

lees verder

Voorkom EK missers! Pretest EK acties

Zeker door in te haken op het Oranje gevoel wordt snel gedacht dat men een succesvolle activatie campagne bedacht heeft waar de consument helemaal voor gaat. Daar veel bedrijven en merken in dezelfde periode actief zijn met Oranje dan wel op het EK 2012 activiteiten ligt de lat extra hoog om de consument te raken.Pretesten van EK acties bij de consument zorgt voor meer zekerheid. Hoe aantrekkelijk vindt de doelgroep het Oranje aanbod? Past activatie goed bij het merk? Wil de consument hieraan deelnemen? Hoe graag wil de doelgroep een bepaald gadget hebben of welke prijs wil hij of zij hiervoor betalen? Belangrijke vragen die via het online Oranje Barometer onderzoek snel, betrouwbaar en eenvoudig te beantwoorden zijn. EK/Oranje voorstellen worden afgezet tegen benchmarks van meer dan 250 eerdere  EK/WK activatie campagnes die gemeten zijn bij de consument. Segmentaties zijn mogelijk naar doelgroep, markt of segment, leeftijd, soort activatie-methoden, etc. Zorg dat je EK actie geen misser wordt en pretest voorstellen via de Oranje Barometer.

lees verder

Tactische tips voor het EK2012

Op verzoek van Tijdschrift voor Marketing RSLT hebben we een artikel gemaakt met tips om zakelijk succesvol in te haken op Oranje/EK2012. Basis vormt de vele consumenten onderzoeken die we sinds 2000 houden rond activaties die inhaken op Oranje en of EK/WK. Ook komend jaar zullen we alle belangrijke Oranje activatie programma’s bij de consument onderzoeken op factoren als aantrekkelijkheid, passendheid bij het merk, sympathie, vernieuwendheid en deelname bereidheid.Interesse in dit artikel met tactische tips laat het ons even weten en we sturen een digitale versie toe.

lees verder

Eerste Oranje activatie gesignaleerd


Heineken een van de sponsors van Oranje wacht dit keer niet tot het laatste moment en begint nu reeds zijn band met Oranje uit te dragen. De doelgroep wordt met name via sociale media uitgenodigd om kans te maken tijdens een wedstrijd van Oranje in de dug out te zitten. Een bijzondere ervaring die zeker tot de voorbeelding spreekt zeker bij de Oranje fans.

lees verder

Wij houden van Oranje wetenschappelijk bewezen

Het was niemand ontgaan. maar nu heeft ook de wetenschap het onomstotelijke bewijs geleverd: de kleur oranje roept bij Nederlandsers een

gevoel van gelukzaligheid en vaderlandsliefde op. Psycholoog Daniel Lakens van de Technische Universiteit in Eindhoven deed onderzoek naar de kleur oranje op ons nationale bewustzijn. Oranje wordt in hart en ziel ervaren als een icoon van de eigen natie. Bovendien versterken bedrijven die oranje in hun logo’s voeren het vaderlandse gevoel van solidariteit. Blij dat wij als Activate &Co gekozen hebben voor de kleur……oranje!

lees verder

Steden & data EK2012

Het EK 2012 wordt georganiseerd door Oekraïne en Polen en zal van 8 juni tot en met 1 juli 2012 plaatsvinden. Op 8 juni gaat gastland Polen in het Nationaal Stadion in Warschau om 18 uur de aftrap geven. Tegen wie zij het de eerste wedstrijd opnemen is nog niet bekend daar de kwalificatierondes nog in volle gang zijn.
De voetbalwedstrijden vinden in acht speelsteden plaats. Ieder gastland heeft 4 speelsteden. In Oekraïne zal er in Charkov, Donetsk, Kiev en Lviv worden gevoetbald en in Polen zal er in Gdańsk, Poznań, Warschau en Wrocław gespeeld gaan worden. Er staan ook nog 3 steden op de reservelijst, Chorzów en Krakau in Polen en Odessa in de Oekraïne.
Er zullen voor de laatste keer 16 teams uit verschillende landen deelnemen.
Alle wedstrijden in de Groepsfase worden gespeeld van 8 tot en met 19 juni 2012. Vanaf 21 juni tot en met 24 juni 2012 worden de kwartfinales gespeeld. Op 27 en 28 juni 2012 vinden in Warschau en Donetsk de halve finales plaats waarop vervolgens op 1 juli 2012 om 21:45 uur in Kiev de finale zal worden gespeeld.

lees verder

Oranje Barometer EK 2012 van start

Oranje is zo goed als zeker van deelname aan het EK 2012 in Polen en Oekraïne. Hoogste tijd om ook de marketingactiviteiten rond dit grootste event actief te gaan volgen. Trendbox en Activate &Co houden met het Oranje Barometer al meer dan tien jaar consumentenonderzoek naar activivatie campagnes die inhalen op EK/WK. We brengen actueel in kaart welke inhaakacties er in de markt lopen (EK teller) en gaan consumentenonderzoek houden welke Oranje/EK activatie campagnes succesvol zijn en welke minder scoren. Echter nu al zijn we bezig om voor bedrijven om op basis van de Oranje benchmark EK concepten te pretesten op variabele als aantrekkelijkheid, passendheid bij het merk, sympathie en deelname bereidheid. Snel en voor weinig budget wordt inzicht gegeven wat bij consumenten het komend EK gaat scoren. Daarnaast geeft Activate&Co vanuit zijn grote kennis en ervaring op Oranje acties (Bavaria, Albert Heijn, Philips,Toto, Etos, etc.) bedrijven advies hoe men het EK optimaal kun benutten voor hun marketing doelstellingen. We zijn benieuwd wat voor een sterke activatie campagnes de komende tijd het daglicht gaan zien.

lees verder

Volg Oranje-acties via de Oranje Teller

Via de Oranje Actie Teller houden Activate&Co samen met Verse Reclame actueel bij welke Oranje, EK2012 inhakers van start gaan in Nederland.

Bekijk de Oranje Actie Teller

lees verder

supers scoren 60 mln extra omzet afgelopen week

De extra omzet van de Nederlandse supermarkten die te danken is aan het WK en het mooie weer, liep vorige week op naar ruim 60 miljoen euro.
Dat is de schatting van koepelorganisatie CBL. In een normale week behalen de supermarkten een gezamenlijke omzet van 600 miljoen euro. In de week dat Nederland in de kwartfinale tegen Brazilië speelde en het weer ook meewerkte, werd al een extra omzet van meer dan 57 miljoen euro behaald.
Behalve een hogere omzet leidt het veranderde koopgedrag ook tot hogere marges voor de supermarkten. ‘Op barbecueschotels haal je hogere marges dan op aardappelen’, aldus een woordvoerster van het CBL. Verder is ook drank gewild. De populairste Oranjeproducten zijn volgens het CBL oranje tompoezen en oranje vla.
Bron: ANP.

lees verder

Oranje en supermarkten winnen

De supermarkten varen wel bij het WK voetbal en het warme weer.
Ook afgelopen week verkochten de supers aanzienlijk meer dan tijdens een doorsneeweek, zegt een woordvoerster van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). De grootgrutters behaalden een extra omzet van 57 miljoen euro over de hele week. Normaal zetten supermarkten 600 miljoen euro om, vorige week kwam dat dus uit op 657 miljoen euro, aldus het CBL.
Volgens de brancheorganisatie is dat te danken aan het WK voetbal en het mooie weer.
Bron: ANP.

lees verder

ING meet kansen voor Oranje

Voorspelling
ING kijkt naar ‘voorspelmarkten’ (een soort marktplaatsen voor weddenschappen) om te kijken wat de reële kansen voor het Nederlands elftal zijn. In de praktijk blijken deze vaak een goede voorspelling te geven, of het nou om verkiezingsuitslagen gaat of om voetbalwedstrijden.

Kans op wereldkampioneschap 56%
Volgens Nederlanders heeft Oranje 56% kans om wereldkampioen te worden. De voorspelmarkten houden het echter op 30%, aldus ING. Dat is even een domper. Gelukkig heeft het Nederlands elftal wél een goede kans om de finale te halen: volgens de voorspelmarkten 64%. De Nederlandse bevolking is trouwens nóg optimistischer: zij houdt het op 75%.

Duitsland of Spanje
De kansen dat Duitsland of Spanje wereldkampioen wordt, zijn door de voorspelmarkten geschat op 31,5%, net iets meer dan voor Nederland dus. Voor Oranje is de kans dat de finalde gehaald wordt echter groter. Mocht Nederland de finale halen, dan zijn we niet favoriet, aldus ING.

Voorspelmarkten kunnen er ook naast zitten
Áls Nederland de finale haalt, dan wordt de kans op winst op 40% geschat, maar niet getreurd. De kansen op de voorspelmarkt zeggen niet alles. Vooraf werd de kans van winst op Brazilië op 33% ingeschat….

lees verder
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter