Archives

Milner trakteert

Ondanks dat het buiten nog vriest trakteert Milner kaas ons al op het lente gevoel. Gratis een set van vier buitenontbijt bordjes verkrijgbaar met een korte lopende spaaractie waarbij 5 actiecodes moet sparen die op de verpakking staat. Vanuit het activatie barometer onderzoek weten we dat consumenten dergelijke acties zeer aantrekkelijk vinden vandaar ook de oproep “wees er snel bij want op=op”.

lees verder

Bijzondere activatie rond Heineken’s nieuwe glas

Glazen als beloning in dranken activatieprogramma’s scoren altijd goed bij de consument. Heineken pakt dan ook fors uit om Nederland kennis te laten maken met het nieuwe bierglas dat zij hebben ontwikkeld. EEn mooi slank design glas dat ook extra handig is om bier op de juiste manier in te schenken.
De consument wordt dan ook getrakteerd op 4 gratis glazen bij aankoop van een krat.
Bijzonder is dat deze glazen op te halen zijn bij de Heineken horecapunten bij je consumenten in de buurt. Online kun je deelnemende Heineken horecaoutlets opzoeken en op vertoon van een kassabon van de supermarkt waar je een krat Heineken hebt gekocht ontvang je gratis vier nieuwe glazen. Een aanbod die lekker laag drempelig is want de consument staat juist open om dichtbij huis zijn beloning op te halen blijkt uit onderzoek. Bijkomend voordeel is dat Heineken met deze activiteit extra traffic stimuleert naar Heineken horeca ondernemers. Het gebeurd zelden dat activatie programma’s in retail en horeca gecombineerd worden terwijl hier voor beide partijen voordeel te halen valt. href=”http://www.activatiebarometer.nl/?attachment_id=374″ rel=”attachment wp-att-374″>

lees verder

Stars Of Football

C1000 is de afgelopen jaren zeer actief met spraakmakende activatie programma’s. Het succes van voetbalplaatjes weten zij een nieuwe dimensie te geven. Plus en AH scoorden al met de voetbalspelers van de Eredivisie. Ook de lokale actie van verschillende actieve supermarkt ondernemers door juist de plaatselijke voetballers tot een verzamel object te maken bleef niet zonder succes. C1000 vond binnen dit drukke domein een unieke propositie. Voetballegendes van toen en nu. Cruyf, Gullit, Van Basten maar ook Wesly Sneijder zijn van de partij. Bij elke €10,- boodschappen krijg je een voetbal kaart van een star of football. Extra activiteiten zijn er door gouden kaarten uit te geven die goed zijn voor prijzen met de voetballegendes. De 54 verschillende kaarten kunnen verzameld worden in een speciaal boek dat te koop is voor een euro. Steun je ook nog de John Cruyf foundation. Mooie actie die veel los zal maken zeker bij de jeugd.

lees verder

Hallo Jumbo Bespaarmunten

De supermarktwereld kent een hoge inzet van activatie campagnes. Albert Heijn, Plus en C1000 zijn daar zeer succesvol mee. Binnen de Jumbo marketing aanpak zijn dergelijke tijdelijke activiteiten een uitzondering. Een extra reden dat de actie “Hallo Jumbo Bespaarmunten” bijzonder is. In de drukke december maand worden Jumbo klanten getrakteerd op bespaarmunten gratis bij elke €25,- aan besteden. Verzilveren kan in januari als iedereen weer op de kleintjes let. Slimme actie op klanten trouw te stimuleren!

lees verder

Sinterklaas versus Kerstman

Elk jaar speelt weer de strijd wie bij de Nederlandse consument weer het meeste los maakt. Is het de meer internationale Kerstman of wint de onze goed heilig man de Sint. GfK deed consumentenonderzoek en gelukkig de Sint weet als geschenk moment zijn populairiteit te verzilveren:

- 50,4% van alle Nederlanders viert Sinterklaas met cadeaus

- 35,8 van alle Nederlanders viert Kerst met cadeaus

Het meest populair is Sinterklaas in Friesland waar bijna 60% van de Friese de schoen zetten op 5 december. Cadeaus met Kerst wordt in het hoge Noorden maar bij 12,7% van de gezinnen gevierd. Geheel anders is het in het Zuiden. Limburgers vieren veel meer beide momenten met zelfs een lichte voorkeur voor de Kerstman. Opvallend is ook dat 24% van onze Moslim vrienden zowel Kerst als Sinterklaas vieren. De schoen wordt daar niet bij de kachel maar in de gang gezet natuurlijk. Qua bestedingen heeft de Sint het wat moeilijker. We vieren 5 december traditiegetrouw met gedichten en kleinere cadeaus. Kerst kent voor de middenstand dure bestedingen zodat de Kerstman 750 miljoen uitgeeft en de Sinterklaas het bij 450 miljoen extra omzet laat.

Bron: GfK en Telegraaf

lees verder

NS TRY OUT FESTIVAL

De Uitmarkt verregende dit jaar helaas dus voorziet de NS in een duidelijke behoefte met de Try out Festival. Zin in een feestje op het station, gratis en voor iedereen! NS verrast met een programma bomvol muziek, kunst, theater, literatuur, film en boeiende masterclasses. Mooi initiatief die dit jaar op vier stations, Amersfoort, Groningen, Leiden en Eindhoven plaats gaan vinden. De maand oktober wordt dus Try out maand kijk voor het rijke programma op de speciale site Ns.nl/festival. Een activatie programma dat zeker het merk NS meer dynamiek zal geven en ook lokaal sterk ondersteund wordt door vele sponsors en partners. Zou me niet verbazen als dit een nieuwe evergreen gaat worden zoals de Bijenkorf met de drie dwazen dagen.

lees verder

Pepsi groots in sociale netwerken

Pepsi cola heeft het lef om een grootste activatie campagne op te zetten waarbij sociale netwerken een belangrijke rol spelen. Met de ” Pick a new address” campagne wordt de jeugd uitgedaagd om een nieuwe plek op onze planeet te kiezen.

Door hier zoveel mogelijk vrienden warm voor te krijgen maak je kans om op deze unieke nieuwe plek een leuk feestje te bouwen ter waarde van €15.000,-, met 3 van  je vrienden . Een activatie die minder  flessen zal moven maar wel een hele hoop sociale netwerkcontacten op zal leveren.

Onlangs deden we onderzoek naar de acceptatie van sociale netwerken in activatie programma’s. Ondervraagden waren erg terughoudend om hier aan deel te nemen, al lag dit bij jongeren minder gevoelig.  Benieuwd wat de response wordt op deze Pepsi activatie campagne!

lees verder

Jupiler trapt voetbalseizoen af

Als sponsor van de Jupiler league heeft Jupiler bier natuurlijk een directe link met het Nederlandse voetbal. Om het begin van het voetbalseizoen kracht bij te zetten zit tijdelijk in elk Jupiler krat de nationale voetbalgids. Een boekwerk met alles over zowel de eredivisie, want daar is geen biersponsor actief, en de Jupiler league. Slimme actie die na al het WK geweld zeker voor de nodige extra trial-aankopen gaat zorgen. Jammer dat er op de Jupiler site weinig over de inhoud van dit magazine te vinden is.

lees verder

Funky Beans nieuwe hit rage in NL?

Onder de naam Mighty Beanz waren ze al een grote rage in Australië. Nu als Funky Beans worden ze in Nederland geïntroduceerd via een aantal Superunie  supermarkt ketens. Tot begin oktober ontvangen klanten van Coop, Deen, Boni, Jan Linders, MCD, Sanders en Poiesz supermarkten bij elke € 15,- aan boodschappen en bij aankoop van speciale actieproducten een Funky Bean cadeau. Deze vrolijke boon kent 53 varianten, een speciale ‘race slide’, een verzamelbox en een bijbehorende poster met stickers. Ook worden er 3 ruildagen georganiseerd bij verschillende supermarkten. De supermarktorganisaties verwachten dat de Funky Beans actie een groot succes zal worden. Op www.funkybeans.nl, waant de bezoeker zich in een ware beans community. Je kunt er games spelen, een instructiefilmpje bekijken, kleurplaten downloaden en zelfs je eigen Funky Bean ontwerpen. De bezoekers besluiten gezamenlijk, door middel van stemmen, wie de gelukkige winnaars van de 200 te winnen prijzen zijn en wie de mooiste Beans heeft ontworpen.  Enige commotie is er wel daar het bedrijf UpperDeck dat in Nederland licentiehouder is van Mighty Beanz vindt dat Funky Beans een rechtstreekse kopie is van hun concept.

lees verder

Film entertainment bij C1000

Het was even knipperen met de ogen want de filmweken kennen we natuurlijk van Albert Heijn. Een AH activatie programma dat jaar in jaar uit hoog scoorde in het activatie barometer onderzoek. Maar bij de start van het nieuwe filmseizoen is C1000 de gastgever van deze activiteit. We zijn zeer benieuwd of de deelname bereidheid die bij AH altijd ruim boven de 3 zat op een schaal van 5 ook door C1000 gerealiseerd gaat worden. Kortom, wordt vervolgd.

lees verder

Beemster & bol.com

De verschillende kaasmerken zijn dit jaar bijzonder actief met aantrekkelijke activatie campagnes. Vers van het mes de Bol.com spaaractie van Beemster kaas. Simpel qua deelname, want drie actiecodes van de verpakking activeren op de site zorgt voor een gratis Bol.com cadeaubon van €5,-. Ondersteuning vindt plaats via 3 miljoen verpakkingen, TV spot , advertenties, site en winkel materiaal. De digitale bon kunnen deelnemers direct besteden op de site van Bol.com. Een sterke joint-actie die voor alle partijen succesvol kan zijn.

lees verder
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter