Archives

Eredivisie spelers op speelkaarten bij PLUS

PLUS  start 2013  met een activatie rond hun sponsorship van de Ere divisie voetbal.  Spaar item zijn speelkaarten. Op de speelkaarten staan Eredivisie spelers van de 18 verschillende Eredivisieclubs. Per voetbalclub zijn er 13 verschillende speelkaarten. Net als bij een reguliere stok kaarten zijn dit; Aas, Heer, Vrouw, Boer en de cijfers twee tot en met tien. Tevens ontvangen alle sparende PLUS klanten bij de kassa of online als download een gratis Spellenboekje. Hierin vindt men tal van kaartspellen en kaartentrucs om met een paar kaarten of een heel spel kaarten te doen, zoals latje tik, kaartje-kaartje of doelblazen.

Extra spannend
Tussen de Eredivisie Speelkaarten zit een aantal Gouden winkaarten verstopt. De vinder van deze kaart wint een van de unieke Eredivisie prijzen: van gesigneerde voetbalschoenen van een speler van je favoriete club tot een voetballes van een bekende Eredivisie speler. Tevens  bevat het zakje Speelkaarten tijdelijk een vijfde kaart. Dit is een Eredivisie Live kaartje met een unieke actiecode. Deze code geeft na activering recht op de eerste twee maanden gratis Eredivisie Live.
De Eredivisie Speelkaarten zijn te sparen bij PLUS, bij besteding van iedere €10,-  aan boodschappen en bij speciale actieproducten een pakje met Eredivisie Speelkaarten.

lees verder

Slimme “Je weet nu” boekjes bij C1000

Kinderen en hun ouders leren 1.000 nieuwe dingen bij C1000. Vragen op gebieden als muziek, vreemde planten, rare uitvindingen en ruimtevaart komen voorbij in de 45 Je weet nu-boeken die klanten kunnen sparen. De pocketboekjes maken deel uit van een campagne die speciaal gericht is op kinderen vanaf 6 jaar en hun ouders.

Veel ouders (86%) krijgen wel eens een vraag van hun kinderen die zij niet kunnen beantwoorden, zo bleek uit onderzoek dat  C1000 liet uitvoeren onder 500 ouders en hun kroost. Vooral de vraag ’waar is het einde van het heelal’ vonden veel ouders een hele opgave. C1000 nodigde bij de start van de actie daarom niet alleen hockeyster Naomi van As en zanger Jan Smit maar ook astronaut André Kuipers uit voor een speciaal Kids College. In Science Center Nemo mochten kinderen al hun vragen afvuren op de drie bekende Nederlanders.

Je weet nu-boekjes
Kinderen en hun ouders kunnen meer kennis opdoen met de 45 ‘Je weet nu’-boekjes van C1000. Boekjes zijn gratis bij elke 10 euro aan boodschappen. De boekjes maken, net als het Kids College, deel uit van de ’1.000 dingen die je nog niet weet’ campagne van de supermarktformule. Wie de volledige collectie bij elkaar gespaard heeft, kent 1000 nieuwe weetjes binnen gebieden als muziek, dromen, rare uitvindingen en geheimtaal.

Kennisspel
Verschillende commercials rondom de actie worden op dit moment uitgezonden. Bij de campagne die 5 á 6 weken zal lopen horen ook een online kennisspel en speciale app. De actie is gericht op kinderen vanaf 6 jaar en hun ouders.

Bron: Nieuwstribune

lees verder

Unox activeert schaatsen met app

Met een nieuw gelanceerde ‘Schaats-app’ speelt Unox in op de Nederlandse schaatskoorts. Via de app kunnen schaatsliefhebbers elkaar laten zien welke route zij geschaatst hebben en waar goed ijs te vinden is. Fanatiekelingen die genoeg kilometers maken op het ijs verdienen daar virtuele medailles mee. De Unox Facebook Schaatsapp is een grote interactieve kaart voor op het ijs: schaatsers kunnen zien waar goed ijs te vinden is en waar hun vrienden hebben geschaatst. Gebruikers kunnen zelf schaatslocaties toevoegen en ook de officiële toertochten van het KNSB en overdekte ijsbanen zijn in het overzicht te vinden.

Medailles verdienen
Fanatiekelingen kunnen hun eigen schaatstochten bijhouden via de app en voor elke 2,5 kilometer en vervolgens 5, 10 of 25 kilometer trofeeën verdienen. Prestaties worden vervolgens via Facebook gedeeld met vrienden.

lees verder

Speel mee in 007 film!

Crack the case

Heineken is sponsor van de nieuwe James Bond film Skyfall die in oktober wereldwijd in premiere gaat. Heineken benut deze kans maximaal door je via facebook de mogelijkheid te geven om in de nieuw James Bond te spelen. Crack the Case is een interactieve game die je zeker zelf moet ervaren! Via de verpakkingen van Heineken maak je kans om exclusieve tickets voor Skyfall te winnen. Gehele activatie campagne is kwalitatief top uitgevoerd zoals je van 007 en Heineken mag verwachten.

lees verder

Milestone!

Het vieren van je milestones als merk wordt door de consument erg gewaard hebben we via het activatie barometer onderzoek hard kunnen maken. Cambell’s laat zien dat je daar heel creatief mee om kunt gaan!

Ter ere van de 50ste verjaardag van het Andy Warhol schilderij  Cambell’s komen zij met een limited edition uitvoering van hun soep. Vier verschillende  Andy Warholl Cambell’s blik uitvoeringen zijn vanaf september te koop voor maar $0,75 in de Amerikaanse Targets. Er is ook een bijzondere wedstrijd waarbij je 15 seconds of fame kunt winnen. Upload je unieke Andy Warholl Cambell’s foto op the art of soup site en je maakt kans om beroemd te worden. In het MEMO in New York waar het iconische schilderij van 32  Cambell’s soup cans hangt zijn ook vele speciale activiteiten rond deze milestone. Het schilderij van Andy Warhol is een van de bekendste kunstwerken uit de Pop art stijl.

lees verder

Briljant idee van de bank anno nu

Eindelijk een bank die de doelgroep op een sympathieke manier weet te raken en nog wel met een premium dat anno nu helemaal bij een bank past!  ABN AMRO verspreidt in aanloop naar en op Koninginnedag zelf 500.000 gratis kassa’s. De actie is gericht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar die spullen gaan verkopen op de vrijmarkt. Met de speciale Koninginnedag kassa kunnen ze het geld opbergen dat ze verdienen met de verkoop van spullen, optredens en andere Koninginnedag activiteiten. De bank wil op deze manier kinderen op speelse wijze kennis laten maken met geld ontvangen, wisselen en veilig opbergen. Als kinderen na afloop van de vrijmarkt 20 euro of meer storten op een nieuwe Jongerengroeirekening, verhoogt ABN AMRO de opbrengst met 20 euro. ABN AMRO wil deze groep jongeren weer warm maken voor sparen, hen voorlichten over de waarde van geld en het belang van het sparen ervan.

Jaarlijks nemen naar schatting 700.000 kinderen – met of zonder hun ouders – actief deel aan de honderden vrijmarkten die plaats vinden in Nederland. Ze verdienen geld met de verkoop van zelfgebakken taart, optredens met hun muziekinstrument of met de verkoop van oud speelgoed. Gemiddeld halen kinderen ongeveer 40 euro op en vaak mogen zij de verkoopopbrengsten zelf houden. Dat besteden ze deels direct weer op de vrijmarkt of ze stoppen het in hun spaarpot.
De Koninginnedag kassa kan door kinderen in een handomdraai in elkaar worden gevouwen. Hij ziet er niet alleen leuk uit, maar is met speciale vakjes voor kleingeld en een rekenhulp voor het wisselen van geld ook heel handig voor gebruik op de vrijmarkt. De kassa is gratis af te halen bij elk ABN AMRO filiaal in Nederland. Het is lang gelden dat een bank met een sympathieke actie de consument weet te raken.

lees verder

De Vrienden van Amstel komen bij je langs

De succesvolle concerten van de Vrienden van Amstel in Ahoy zijn net achter de rug. Geheel vernieuwd qua concept en entertainment is de grootste kroeg van Nederland weer helemaal alive & kicken! Amstel koestert zijn concept dat helemaal gebouwd is op vriendschap en muziek.  Slim om als spin off hier na het succes in Ahoy mee door het land te gaan. Elke krat heeft een code die je online kan activeren. Postcode gebieden waar het meeste Amstel-drinkers codes hebben ingebracht worden beloond met een Vrienden van Amstel concert. Amsterdam Bos en Lommer, Rotterdam Blaak en Enschede staan nu al in te top 3. http://amstel.nl/#/home

lees verder

Dagbladen zeer actief met loyalty-acties

Al jaren waren in het buitenland dagbladen actief met unieke uitgaven die je gratis bij je favoriete dagblad kreeg. Juist trouwe lezers belonen voor loyalty. In Nederland worden we daar ook steeds actiever in. Steeds vaker zien we merken als Volkskrant, AD, Telegraaf en Parool met unieke uitgaven komen die je kunt als lezer kunt verzamelen. Het wordt alleen nu wel erg druk als alle dagbladen gelijktijdig dezelfde strategie en activatiemethoden gaan hanteren. AD gaat zelfs zover om meerdere spaarprogramma’s gelijktijdig te laten lopen. Mooi onderwerp om eens te onderzoeken wat de consument hiervan vindt.

lees verder

Activatie onderzoek najaar afgerond

Het was weer druk met vele activatie campagnes in de verschillende markten.  Uit dit grote aanbod hebben we 18 campagnes gekozen die actueel waren en die werden aan ruim 250 consumenten voorgelegd op factoren als: geholpen bekendheid, aantrekkelijkheid,  passendheid bij het merk, sympathie, vernieuwendheid en last but not least deelname bereidheid. Opvallende activaties waren er van Cup a soup die schandalige bonnussen uitloven,  Het vernieuwende vries glas van Heineken en veel zuivel acties.  Bekendste Activatie campagne was C1000 met zijn come back van de gogo’s. De verrassende uitslagen en zeker de winnaar hadden we als onderzoekers niet verwacht. De 18 onderzochte activatie campagnes waren:

1. Unox – Spaar voor Boerenbont & Bonter Servies

2. Becel – Speel mee en win! Steun hart- en vaatonderzoek bij vrouwen en maak kans op mooie prijzen!

3. Cup-a-Soup – Schandalige Bonussen

4. Blue Band – Spaar gratis kinderbordjes

5. Friesche Vlag vla – 2e kaartje gratis voor een dagje uit

6. Plus Supermarkt – Scoor nu alle 22 Eredivisie Clubmunten en win voetbalkaarten

7. C1000 – De GOGO`s zijn terug! Gratis Groovy GOGO’s bij elke € 10,-

8. Plenty – Prijzen Poetsen

9. La Vache Qui Rit – Win een feestje bij je thuis!

10. Philadelphia – Win een Samsung Tab!

11. Slankie – Nooit meer lijnen, altijd Slankie

12. Grolsch – Maak kans op 1 van de 1000 Bierkits!

13. Amstel – 2e bioscoopkaartje voor de halve prijs

14. Heineken – het Heineken Vriesglas

15. Hertog Jan – Jouw naam op een Hertog Jan Weizener glas!

16. TUC – Win op je sloffen een TUC BankConcert!

17. Danoontje – Gratis kruiden zaadjes

18. Campina Botergoud – Spaar nu voor een poffertjespan met Campina Botergoud!

lees verder

Premiums blijken effectief te zijn

Give a ways kunnen zo effectief zijn als tv- en printreclame. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de Britse branchevereniging BPMA (British Promotional Merchandise Association).

Het externe marktonderzoek

bureau ondervroeg ad random 14.728 volwassenen in Groot Brittannië inzake give aways die ze het afgelopen jaar zakelijk of privé hadden gekregen. Daaruit kwam o.a. naar voren dat 66% van de ondervraagden zich de bedrijven cq merken herinnerden van wie ze het gadget hadden gekregen. Van hen gaf 79% aan dat ze (zeer) waarschijnlijk met de betreffende bedrijven zaken zouden gaan doen.

Goed voor merkbekendheid
Opvallend is ook dat 56% van de respondenten zei beter over het merk/bedrijf te denken na ontvangst van het presentje. Een kleine 85% vindt dat weggevertjes de bekendheid van het merk cq bedrijf vergroten.
Bijna 90% van de ondervraagden behoudt de give away meer dan een jaar.

bron: Promz

lees verder

Nieuwe rage in NL

lees verder

2011 wordt het jaar van het glaswerk

Creatief met glas is wel de uitdaging die elke bierbrouwer op dit moment bezig houdt. Zagen we eerder bierglas creaties van Heineken, Amstel en Hertog Jan nu volgt Bavaria. De activatie invulling van deze brouwer is simpel. Zij vertalen de Bavaria sponsorships van eredivisie aan een lokale activatie invulling. In supermarkten in het gebied van de desbetreffende club kan men gratis glazen krijgen met het embleem van de voetbalclub. Volop actie in Eindhoven(PSV), Heerenveen, Kerkrade (Roda JC), Waalwijk(RKC) en Den Bosch en omstreken.

lees verder

Glas met je naam is hot in bierland

Na Amstel is ook Hertog Jan  gestart met een actie waarbij je bierglazen met je naam kan aanvragen.Het slimme van Hertog Jan, gekoppeld aan het speciaal bier Weizener, is dat je juist vier glazen besteld met de namen van je vrienden erop. Door dit met name via Facebook te doen zorgt dat voor aardig wat traffic naar de pagina van Hertog Jan daar je vrienden ook betrokken worden in deze activiteit. Een mooi gebaar van Herjog Jan waar ze wel 4,95 verzendkosten voor vragen maar dan heb je ook een aanleiding om je vrienden uit te nodigen om hun glas bij je op te komen halen. In de komende Activatie Barometer onderzoek zullen we de verschillende Glazenacties die nu lopen bij de consument meten op aantrekkelijkheid, sympathie, passendheid bij het merk en last but not least deelname bereidheid.

lees verder

“Cool” van Heineken

Heineken cold kon je al in de horeca krijgen. Lekker extra cool bier  waar je iets meer voor betaald dan een normale Heineken. Slimme strategie van Heineken om  zo een extra keuze te bieden die de horeca ook nog meer omzet geeft. Nu iedereen Heineken Cold kent komen ze met de innovatie van een vriesglas voor thuis. Erg innovatief een dubbelglas met vloeistof er tussen dat je in de diepvriezer plaatst. Na een uur heb je een extra cold glas waar je bier  nog lekkerder uit smaakt! Gratis bij  9 blikjes Heineken in speciale verpakking die aangeboden wordt bij Supers en slijters.

lees verder

Amstel kiest ook voor glasactie!

Als onderdeel van de nieuwe campagne komt Amstel met een activatie programma waarbij je een Amstel vaasje kunt krijgen met je eigen naam erop. Gratis glasacties zijn een soort evergreen in drankenland die het in het activatiebarometer onderzoek ook altijd goed doen. Wij zijn benieuwd hoe deze Amstel actie het gaat doen bij de consument, zeker daar collega merk Heineken onlangs een groots activatie programma heeft gehouden om hun nieuwe bierglas te introduceren. Tevens loopt er nu een innovatie campagne rond het Coolglas van Heineken dat je gratis in de winkel krijgt bij 9 blikjes bier.

Het enige dat bijzonder is aan de Amstelglas actie is dat dit opgehaald kan worden bij de Primera winkels. Kies je hier niet voor dan kost het bijna vijf euro om je eigen glas thuis te ontvangen! Amstel heeft wel sterkere acties gehad in het recente verleden!

lees verder

Educatieve spaaractie AH met WNF

Albert Heijn gaat qua spaaractivatie een andere koers varen.  De voetbalplaatjes krijgen geen vervolg daar het sponsor contract met de KNVB geen vervolg krijgt. Er is gekozen voor een meer educatieve en aaibare ingang, namelijk superdierenkaartjes samen met het WNF, die hiermee ook gesteund wordt. In totaal zijn er 204 verschillende dierenkaartjes en bij elke €10, – boodschappen ontvang je vier kaartjes. Natuurlijk is er een fraai verzamelalbum ontwikkeld, maar met de kaartjes kun je ook spelletjes spelen en er staan leuke en interessante feitjes over dieren op. Eigenlijk net als voetbalplaatjes is dit een evergreen in promotieland. Verkade maakte hier in het verleden een aantal keren heel succesvol gebruik van. Vanuit het Activatie Barometer onderzoek weten we dat activaties met een aaibaar en educatief karakter het goed doen bij moeders met kids. De combinatie met een goed doel (WNF) zorgt ook voor een hogere deelname bereidheid.  Als je lid wordt van WNF betaalt AH de eerste twee maanden het lidmaatschap als sympathiek gebaar. De bekende AH hamsters krijgen er in een klap ruim 200 dierenvrienden bij.

lees verder

Nieuw moment: nationale picknickweek

Het is een mooi initiatief,  mensen activeren om van de natuur te genieten door eens te gaan picknicken. Drie sterke partners: Natuurmonumenten, Hema en de Telegraaf trekken en promoten deze nationale picknickweek. Natuurmonumenten zorgt voor een hele waslijst met leuke picknickplekken. De Telegraaf biedt samen met de Hema een bijzondere HEMAnd aan met korting. Als je de zegels spaart die in de Telegraaf zitten krijg je 10,- korting op deze picknickmand. De communicatie ligt wel erg op de mand en veel minder op de fun om samen in de natuur te picknicken. Gemiste kans die volgend jaar opgepakt kan worden als hier een vervolg aan gegeven gaat worden.

lees verder

Coolkeeper slimme activatie van Aquarius

Sportdrank Aquarius komt met de ‘Coolkeeper’. Een coolbox met coole gadgets, om de drank koel te houden en waarmee zij hun sponsoring van KNVB lading geven. Prima vondst dichtbij het product gebruik en daardoor super relevant.
De CoolKeeper is daarnaast voorzien van een paar extra gadgets. Zo kunnen de spelers aan de hand van een geïntegreerd digitaal scorebord de doelpunten bijhouden.
En met de applausbutton kun je alle acties voorzien van extra applaus. Tot slot is het mogelijk om met de Coolkeeper muziek af te spelen, dankzij ingebouwde speakers en mp3-speler aansluiting.
De coolbox kan worden verkregen doormee te doen aan een speciale actie in zowel het Home als Out of Home kanaal. Consumenten moeten hiervoor het drankje kopen en de kassabon inleveren. Maar ze kunnen online ook meespelen met een voetbalquiz.
De activatiecampagne wordt ondersteund met een televisiecommercial, online bannering en diverse samplingacties.

lees verder

Consument voetbalplaatjes moe?

De hype rond de voetbalplaatjesactie van Albert Heijn is over zijn hoogtepunt heen. De klantenwinst was in voorgaande jaren een stuk hoger dan nu het geval is.
Dat zegt onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK Panel Services in het Algemeen Dagblad. ‘Het is tijd voor iets nieuws.’ Van de Nederlandse huishoudens kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, voordat er gespaard kon worden, 37,3 procent. ‘De verrassing is ervan af. Bovendien kwam concurrent C1000 dit jaar ook al met voetbalplaatjes.

Holla stelt dat AH toch op meer had gerekend. ‘De supermarkt heeft zijn marktaandeel flink vergroot en trekt dus hoe dan ook al meer klanten. Dan verwacht je tijdens zo’n spaaractie een extra grote piek.’ Holla denkt dat Albert Heijn volgend jaar met een andere actie komt. ‘Ik verwacht geen vierde plaatjesboek. Voetbal scoort, maar hier is het nieuwtje vanaf.’

De cijfers geven aan dat de actie AH altijd nog extra klanten oplevert, maar dat de winst beperkt is. Albert Heijn is desalniettemin enthousiast over de actie, die dit weekend eindigt. ‘Het is een onverminderd groot succes. Het enthousiasme is enorm. We hebben een recordaantal van 105 miljoen stickerboekjes gedrukt en die raken allemaal op.’ AH benadrukt dat de actie geen platte kopie is van de actie die de afgelopen jaren werd gehouden. ‘Een half miljoen kinderen heeft voor het eerst een plaatje van zichzelf afgedrukt. En ze konden meedoen in de tv-commercial.’

Bron Distrifood/GfK

lees verder

Gratis ontwoekerpakket van verzekeraar!

Mooie insight: meer dan 7 miljoen woekerpolissen zijn er de afgelopen jaren afgesloten door de grote verzekeringcorncerns. Nieuwkomer en challenger Brand new day pakt dit gegeven keihard aan. Via TV commercials, banners en advertenties wordt Nederland geactiveerd om zijn huidige beleggingspolis eenvoudig over te boeken. Protesteren helpt niet oversluiten wel is de boodschap. Om leads te genereren kun je het gratis ontwoekerpakket aanvragen. Een zeer slimme activatie campagne die maximaal inhaakt op het ongenoegen bij de doelgroep en die zeker goede resultaten gaat scoren

lees verder
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter