Activatie trends 2017


Voor Promz Magazine hebben we onderzoek gedaan naar de beste premium acties van afgelopen jaar. Tevens hebben we gekeken naar kansen en trends voor 2017.

NL loves F1
Een van de eerste activatie trends die we zien is de populariteit van Formule 1. Het aantal activaties rond Formule 1 zal in een record tempo groeien. Belangrijke stimuli daarbij is het aanhoudende succes van Max Verstappen waardoor Nederland helemaal race minded wordt. Denk ook aan Heineken die onlangs groots in Formule 1 is gestapt en hier vol mee aan de bak gaat. In de slipstream zullen vele andere merken gaan volgen.

Lokale kracht
“Think Global, act local” is een bekende business visie. Nog sterker kan zijn ook lokaal te denken! Jan Linders supermarkten in het Zuiden van het land laten dat mooi zien. Een spaaractie die je uitdaagt om je eigen club te bouwen. Een soort Lego voetbalpoppetjes die qua outfit helemaal in de lokale voetbalclub kleuren zijn gestoken. Maar ook het veel grotere Albert Heijn onderkent de kracht van lokaal denken niet. Onlangs introduceerde AH als pilot in Utrecht een spaarprogramma voor gratis lidmaatschap van lokale sportclubs. Het doel is naast traffic genereren, kinderen meer laten bewegen en lokale sportclubs steunen met een toestroom van nieuwe actieve leden.

De power van partnerships
Steeds vaker worden activaties campagnes opgezet met partnerships. Niet korte termijn gericht “joints” maar juist strategische samenwerkingen. Dit zorgt voor een grotere kans op succes zoals onlangs via onderzoek hard werd gemaakt. Mooie voorbeelden zagen we dit jaar al. Zoals Jumbo/Red Bull met hun gezamenlijke race dagen activatie. Of nog actueler, Febo die via een partnership met Unox de rookworst kroket gaan introduceren. Eerst als limited edition maar bij een succes krijgt dit een vervolg. Samen een markt ontwikkelen en activeren daar gaan we in 2017 zeker meer over horen.

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter