Ster komt met reclameblok a la Super Bowl

Ster introduceert tijdens de rust van de eerste wedstrijd van Oranje op het WK voetbal het Super Dutch reclameblok. Dit reclameblok, wat doet denken aan dat van bij de Amerikaanse Super Bowl, geeft adverteerders die inhaken op het sportevenement de kans om hun commercial een speciale primeur te geven.

Bavaria en Sunweb
De eerste adverteerders die door Ster zijn gestrikt om met verrassende WK-commercials te komen in het speciale WK-reclameblok ‘Super Dutch, zijn Bavaria en Sunweb.
Ralph Bongaerts, marketingmanager Bavaria: ‘Het is erg mooi dat Ster het reclameblok Super Dutch in het leven heeft geroepen. In de VS is het al jaren een fenomeen aangezien reclame op deze manier weer echt een traktatie wordt voor de kijkers. We kijken ernaar uit om de speciale versie van onze commercial in dit reclameblok te lanceren.’ Nicolette Burger, hoofd marketing bij Sunweb: ‘Wij zijn de nieuwe reispartner van Oranje. Het Super Dutch-moment is een uniek moment om ons reispartnership met de KNVB op geheel eigen wijze met een grote relevante doelgroep te delen.’

Adverteerders worden niet zomaar toegelaten in het Super Dutch reclameblok. “De eis is dat de commercials voor Super Dutch nooit eerder te zien zijn geweest. We gaan kijkers ook ruim van tevoren warm maken voor dat reclameblok.”

Super Bowl
De STER heeft zich laten inspireren door de Super Bowl, het belangrijkste sportevenement in de Verenigde Staten. “Naast de wedstrijd en de optredens tijdens de halftime, zijn de commercials hét onderwerp van gesprek“, aldus de STER in een brochure. “Het is een strijd tussen adverteerders die zorgt voor een mooie reeks van unieke, grappige en vaak eenmalige commercials die miljoenen kijkers boeien en waar nog veel over gesproken wordt.”
De STER verwacht 10,7 miljoen kijkers voor de wedstrijd die op vrijdag 13 juni om 21.00 uur wordt afgetrapt. “

Prijzen
Een tv-spot in het Super Dutch reclameblok is niet goedkoop. De kosten bedragen het recordbedrag van 200.000 euro voor 30 seconden. Het Super Dutch reclameblok wordt uitgezonden op vrijdag 13 juni in de rust van de wedstrijd Nederland-Spanje, waarin Oranje revanche kan nemen voor de verloren WK-finale van vier jaar geleden. Rond de andere twee groepsduels kost een commercial 99.000 euro. De finale wordt aangeboden voor 117.000 euro, iets meer dan vier jaar geleden (toen Nederland er daadwerkelijk in stond).

Uitverkocht?
Opmerkelijk is dat Ster vorige week al meldde dat het bewuste reclameblok al ‘bijna vol’ zou zitten. Als dat waar zou zijn, had je inmiddels meer namen van adverteerders verwacht. Tot nu toe hebben zich naast Bavaria en Subweb geen andere grote merken in de media gemeld. Wellicht schrikt de prijs bedrijven toch af, of misschien houden bedrijven hun deelname liever tot het laatste moment geheim. We zullen het zien op 13 juni.

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter