Clash Of The Titans: Nike vs. Adidas

Zoals bij ieder groot sportevenement proberen de belangrijkste aanbieders van sportwaren zoveel mogelijk media aandacht te krijgen, zo ook bij het Wereld Kampioenschap voetbal in Brazilië dit jaar.
Met het oog op het WK voetbal in Brazilië is het volgende hoofdstuk in de strijd tussen de twee grootste sportwaren fabrikanten begonnen: Nike versus Adidas.

WK Brazilië 2014
Beide giganten vechten al jaren om het domein voetbal, waar beide fabrikanten een ongeveer even groot aandeel in hebben. Hoewel Adidas de officiële sponsor van de FIFA World Cup is, is Nike de hoofdsponsor van het nationale team van gastland Brazilië. Uit de top 10 van teams die volgens gokwebsite Unibet.nl het meeste kans maken op de WK titel, valt af te lezen dat beide organisaties vier van deze nationale teams sponsoren.


Thema clash
Ook qua WK campagne thema’s ontlopen de kemphanen elkaar niet. Zowel Nike’s ‘Risk Everything’ thema als Adidas #All Or Nothing thema dragen beide de lading om er maximaal voor te gaan en alles te geven tijdens het WK. Met een kort filmpje is de strijd tussen Nike en Adidas begonnen. Wij zijn benieuwd wat hier uit gaat volgen.

Nike: Risk Everything
Nike heeft begin april haar campagne voor het WK in Brazilië gelanceerd, genaamd: Risk Everything.
In de commercial, die slechts een 1 minuut en 14 seconden duurt, wil Nike vertellen hoe hoog de druk op sommige spelers is op bepaalde momenten en hoe het nemen van risico’s kan leiden tot grootse daden. Nike doet dit door middel van supersterren Christiano Ronaldo, Neymar en Wayne Rooney, die door hun land als helden worden gezien.


‘If you are prepared to risk everything, there’s no telling what you can do.’

Adidas: #All or nothing
Als hoofdsponsor van het WK heeft Adidas de officiële WK-bal ontwikkeld: De ‘Brazuca’.
Als start van de WK campagne dit jaar wordt deze bal aangegrepen middels een filmpje met enkele bekende voetballers die de organisatie sponsort, zoals Lionel Messi. Dit filmpje wordt afgesloten met de zin ‘all or nothing’. Ook op de website van Adidas worden meerdere tegenstellingen als ‘game on, or game over’ gecommuniceerd. Waarschijnlijk volgt er nog een concreet vervolg op dit thema, maar dit heeft Adidas nog niet gepresenteerd. Deze zal echter niet erg lang op zich laten wachten, gezien de naderende start van het toernooi op 12 juni: Brazilië – Kroatië.

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter