Activatie & Maatschappelijke issues

In samenwerking met pr bureau Issuemakers heeft Activate&co onderzoek verricht naar het gebruik van maatschappelijke issues in activaties. Maar liefst 70 activatie campagnes die gebruik maakten van maatschappelijke issues werden diepgaand geanalyseerd. De volgende categorieën werden door meerdere merken gehanteerd:

  • Aandacht voor milieu
  • Liefde  voor school, club, etc.
  • Support aan cultuur
  • Stimuleren gezondheid
  • Openheid/eerlijkheid herkomst (bio, fair trade, bezoek boerderij, etc.)
  • Steun aan een Goed doel

In alle gevallen zagen we dat het inzetten van een maatschappelijke  issue bij een activatie campagne stimulerend werkt qua sympathie en deelname bereidheid.

Interesse in dit onderzoek? Laat het ons even weten.

TAGS: , , ,

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter