Vroeg succes voor EK2012 actie Heineken

De Oranjekoorts heeft officieel toegeslagen in Nederland. In minder dan veertien dagen tijd zijn zo goed als alle Heineken Rugnummer-shirts uit de schappen van de supermarkten en slijterijen ‘verdwenen’. Heineken had hoge verwachtingen van de EK-gadget van 2012 dat gratis bij een krat zat. Ook startte Heineken zijn EK activatie dit keer eerder dan voorheen. Mede hierdoor is men sneller dan verwacht door de voorraad heen. Marketing manager Ralph Rijks: “Natuurlijk hadden we gehoopt een keer een moment te bereiken dat alle vijfhonderdduizend Rugnummer-shirts verkocht zouden zijn, maar dat het zo snel zou gaan hadden ook wij niet kunnen bedenken. Het is een compliment, maar het spijt ons wel dat we nu mensen teleur moeten stellen. We hebben overigens met vijfhonderdduizend al tweemaal meer gadgets laten maken dan voorgaande edities.”Ook op Facebook is de Rugnummer-campagne een groot succes: al meer dan 20.000 fans hebben hun unieke Rugnummer gekoppeld aan het persoonlijke Facebook-profiel op facebook.com/Heineken. Inmiddels zijn er al zo’n 5.000 legendarische acties op de site geplaatst. De meest legendarische en ludieke acties op de speciale Rugnummers-app op de Facebook-pagina van Heineken, worden dagelijks beloond met tickets voor wedstrijden van Oranje. De vakjury bestaat o.a. uit DJ Laidback Luke en EK ’88 winnaar Ronald Koeman. Bron: Levensmiddelenkrant/ persbericht Heineken

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter