ORANJE TOP 15 ALLER TIJDEN

Nederland begint warm te lopen voor het EK2012. Op Oranjebarometer.nl zijn al bijna 100 activatie campagnes geteld inhakend op Oranje of EK2012. Ook dit jaar zullen Trendbox en Activate&co het Oranje Barometer onderzoek houden waarbij 500 consumenten ondervraagd worden over de verschillende Oranje en EK2012 acties.
Het Oranje Barometer onderzoek loopt al sinds 2000. Elke EK/WK waar Nederland van de partij is werd steeds onderzoek gedaan bij de Nederlandse consument naar de deelname bereidheid van de verschillende inhaak activiteiten. Op basis van de resultaten van deze vijf EK/WK  Oranje Barometer onderzoeken hebben we een nieuwe Oranje Top 15 Aller Tijden samengesteld.



De Oranje acties evergreens
De Oranje Top15 Aller Tijden bevat de best scorende inhaak acties sinds 2000. In deze nieuwe Oranje Top 15 Aller Tijden hebben we alle succesvolle WK2010 activatie campagnes verwerkt. Opvallend is dat er maar liefst 6 nieuwe activatie campagnes in de Oranje Top 15 Aller Tijden staan. Dat geeft aan dat de waardering van de consument voor de afgelopen WK2010 Oranje acties erg hoog was. Het WK2010 in Zuid Afrika is het best vertegenwoordigd met maar liefst 6 Oranje acties gevolgd door het EK2000 in Nederland/België met 3 activatie campagnes.
Andere conclusies zijn:
• Hoogste nieuwe binnenkomers zijn Albert Heijn met Beesies en Bavaria met de spraakmakende DutchDress campagne.
• Maar liefst 4 verschillende bier merken wisten de Oranje Top 15 Aller Tijden te bereiken over de afgelopen 12 jaar.
• Heineken weet 3 noteringen te scoren en Albert Heijn 2 keer. Hierbij dient opgemerkt te worden dat 1 keer (WK2006 AH Wuppies) niet gemeten werd daar deze vlak voor het WK zijn actie startte en het onderzoek toen reeds liep.
• Meest gehanteerde activatievorm zijn “gratis give aways” bij aankoop van product of dienst.
• In de Oranje TOP 15 Aller Tijden zijn slechts 3 bedrijven vertegenwoordigd die official sponsor zijn van Oranje (Heineken, Nuon en Calve).
• Opvallend is dat official sponsors van UEFA/FIFA geheel ontbreken in de top 15!
Net buiten de Oranje Top 15 Aller Tijden vielen Blokker Brulshirt en Bavaria Leeuwenhose.

Het nieuwe Oranje Barometer Onderzoek EK2012 start medio mei en de resultaten zijn begin juni gereed.

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter