Oranje Actie Teller van start

Over een kleine 50 dagen start  het EK  in Polen en Oekraïne. Een goed moment om te kijken of bedrijven al    inhaken op het EK2012. Verse Reclame en Activate&Co

gaan een samenwerking aan om alle acties rondom  het EK  2012 te verzamelen, onder de naam Oranje Actie Teller. Beide partners zullen structureel inzicht  geven in inhaakacties rond de EK en Oranjebeleving.

De Oranje Actie Teller wordt eveneens gebruikt om een selectie van de EK-activaties te onderzoeken bij de consument. Marktonderzoeksbureau Trendbox zal ruim 500 consumenten van 16 jaar en ouder ondervragen over EK-inhakers op factoren als aantrekkelijkheid, sympathiek, vernieuwendheid, passendheid bij het merk en last but not least deelnamebereidheid. Al sinds het EK van 2000 onderzoekt Oranje Barometer inhaakacties bij de consument en dat levert elk groot toernooi de top 15 van meest gewaardeerde Oranje acties op.

Actuele Oranje Actie Teller

Als startpunt is in kaart gebracht welke EK-activatiecampagnes er nu al lopen bij de officiële sponsors van het Nederlands Elftal, te weten Unilever (Lipton, Calve & Rexona), Heineken, Staatsloterij, Oad, Nike, ING, PwC, Nederlandse Energie Maatschappij en Unit 4.  De andere belangrijke groep bedrijven zijn de official partners van de UEFA EURO 2012, te weten: Adidas, Carlsberg, Continental, Canon, Sharp, Kia, Hyundai, Coca Cola, Castrol en McDonalds

Op dit moment lopen er al bijna 20 activatiecampagnes inhakend op EK2012. De partners van UEFA EURO2012 zijn in dit stadium al grotendeels actief: 80% tegen 55% van de officiële sponsors van Oranje. Blijkbaar rollen internationale bedrijven eerder hun EK activatieprogramma’s uit dan de meer nationale Oranje sponsors. Opvallend in dit kader is Coca-Cola, die internationaal nu al de Olympische Spelen activeert, maar het sponsorship voor EURO2012 aan de landen overlaat die hier later mee gaan beginnen. Verwacht wordt dat rond koninginnedag een aantal niet sponsors start met hun EK Oranje activatie waaronder Bavaria.

TAGS: , , , , , , ,

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter