Briljant idee van de bank anno nu

Eindelijk een bank die de doelgroep op een sympathieke manier weet te raken en nog wel met een premium dat anno nu helemaal bij een bank past!  ABN AMRO verspreidt in aanloop naar en op Koninginnedag zelf 500.000 gratis kassa’s. De actie is gericht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar die spullen gaan verkopen op de vrijmarkt. Met de speciale Koninginnedag kassa kunnen ze het geld opbergen dat ze verdienen met de verkoop van spullen, optredens en andere Koninginnedag activiteiten. De bank wil op deze manier kinderen op speelse wijze kennis laten maken met geld ontvangen, wisselen en veilig opbergen. Als kinderen na afloop van de vrijmarkt 20 euro of meer storten op een nieuwe Jongerengroeirekening, verhoogt ABN AMRO de opbrengst met 20 euro. ABN AMRO wil deze groep jongeren weer warm maken voor sparen, hen voorlichten over de waarde van geld en het belang van het sparen ervan.

Jaarlijks nemen naar schatting 700.000 kinderen – met of zonder hun ouders – actief deel aan de honderden vrijmarkten die plaats vinden in Nederland. Ze verdienen geld met de verkoop van zelfgebakken taart, optredens met hun muziekinstrument of met de verkoop van oud speelgoed. Gemiddeld halen kinderen ongeveer 40 euro op en vaak mogen zij de verkoopopbrengsten zelf houden. Dat besteden ze deels direct weer op de vrijmarkt of ze stoppen het in hun spaarpot.
De Koninginnedag kassa kan door kinderen in een handomdraai in elkaar worden gevouwen. Hij ziet er niet alleen leuk uit, maar is met speciale vakjes voor kleingeld en een rekenhulp voor het wisselen van geld ook heel handig voor gebruik op de vrijmarkt. De kassa is gratis af te halen bij elk ABN AMRO filiaal in Nederland. Het is lang gelden dat een bank met een sympathieke actie de consument weet te raken.

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter