Supers en spaaracties onderzocht

Altijd interessant als andere bureaus in dit geval Q&A Research onderzoek doen naar (spaar) acties.  Aanleiding de lopende spaaracties bij AH muppets, plaatjes en Spar. Met spaaractiesvan supermarkten zit het wel snor maar liefst 84% van alle Nederlandse consumenten doet wel eens mee aan een spaaractie bij hun super. Een spaaractie is voor velen zelfs een reden om van supermarkt te wisselen en dan is het nog maar de vraag of ze na de spaaractie weer terugkeren naar hun vertrouwde supermarkt.

Van alle Nederlanders is 23% bereid om over te stappen naar een andere supermarkt als deze een betere spaaractie heeft dan de vertrouwde supermarkt. Voor ruim een derde van hen is het niet vanzelfsprekend dat ze daarna weer terugkeren naar de vertrouwde supermarkt voor de dagelijkse boodschappen. Dit betekent dat zo’n 8% overweegt om bij de ‘nieuwe’ supermarkt te blijven.

Wanneer we naar gezinnen met kinderen kijken, zijn het veelal de kinderen die in zekere mate bepalen of er wordt overgestapt naar een andere supermarkt. Slechts 19% geeft aan dat de kinderen hierin helemaal niet bepalend zijn, tegen 31% waar de kinderen de keuze van de supermarkt bepalen.

Van de huidige spaaracties die op kinderen gericht zijn, worden de Muppets van Albert Heijn het beste beoordeeld. Deze scoort met een 6,6 het hoogste rapportcijfer. De voetbalacties van C1000 en Plus worden fors lager beoordeeld met respectievelijk een 5,6 en 5,4. De stickeractie van Spar geniet weinig bekendheid, maar haalt nog wel een voldoende (6,3).

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter