WK Buzz gemeten

Deze week introduceren Trefpunt en SocialMedia8 de Fan Buzz Radar. Een onderzoeksinstrument dat wekelijks inzicht geeft welke merken tijdens dit WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland.

In week 22 waren de meest opvallende bevindingen:
Heineken, Albert Heijn en Bavaria genereerden de meeste WK buzz.
Heineken behaalde 280.000 views op YouTube met de Pletterpet commercial. 395 keer werd er de Pletterpet besproken op blogs en fora (73% positief)
Albert Heijn doet het dit WK met Beesies. De commercial is al 140.000 keer bekeken op YouTube en werd 240 keer besproken op blogs en fora (92% positief)
De Flashmob van Bavaria tijdens Nederland-Mexico is inmiddels ruim 100.000 bekeken en er werd ruim 200 keer op blogs en fora over Bavaria en de DutchDress gesproken (85% positief)
Nike scoort goed met haar Write the Future commercial. Op YouTube is de commercial wereldwijd al 12 miljoen keer bekeken. Op Nederlandse blogs en fora werd de commercial 161 keer besproken (91% positief)

De voorlopige social media top 3 in de WK Fan Buzz Radar:
1. Heineken
2. Albert Heijn
3. Bavaria

De ‘strijd’ tussen de DutchDress en de Pletterpet zorgt op internet voor veel discussie. De Fan Buzz Radar laat zien dat beide partijen daarvan profiteren. Enerzijds omdat het ervoor zorgt dat elke mening over de ene actie een reactie oproept over de ander. Anderzijds zorgt het ervoor dat andere WK activaties minder besproken worden.
Het zal interessant worden hoe de komende weken op internet zullen verlopen als de strijd tussen het jurkje en de Zuid-Afrikaanse bouwhelm geluwd is.

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter