Bavaria Babes scoren

De ophef rond de ‘Bavariababes’ heeft het merk geen windeieren gelegd. Bavaria staat bovenaan in de top 10 van merken die het meest met het WK geassocieerd worden.
Bavaria stijgt met stip van 7 naar 1, zo blijkt uit een recent onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf onder bijna 300 Nederlanders. Van de ondervraagden brengt 45 pct het merk in verband met het WK. Twee weken geleden was dit 19 pct.
Heineken wordt door 40 pct in verband gebracht met het WK en komt daarmee op plaats 2. Heineken is nog wel het merk dat het meest in verband wordt gebracht met Oranje, maar ook binnen deze top 10 is Bavaria de grootste stijger (van plaats 10 naar plaats 2). De officiële WK-sponsor Budweiser wordt als twaalfde merk in verband gebracht met het evenement (was plaats 26).
De afgelopen twee weken zijn mensen de reclamecampagnes rondom het WK nog beter gaan herinneren. Gemiddeld worden de reclames van de merken uit de top 10 nu door 35 pct herinnerd. Bij de vorige meting was dit nog 19 pct. De campagne van Albert Heijn is het meeste opgevallen, gevolgd door de campagnes van Bavaria en Heineken. Ook de campagnes van C1000, Coca-Cola, ING en McDonald’s zijn de mensen bijgebleven. In de top 10 staan twee opvallende nieuwkomers. Visa is gestegen van de 51e naar de 9e plaats, Rexona komt binnen op de 10e positie, vanaf de 36e.
Bron : adformatie

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter