7 miljoen extra WK omzet in de supermarkten

GfK volgt met de Oranje monitor dagelijks de omzet ontwikkeling bij supermarkten in Nederland.

De belangrijkste conclusies uit de Oranje monitor van GfK over week 22 zijn:
De afgelopen week behaalde de supermarkten met een omzet van 604 miljoen euro, 7 miljoen euro meer omzet binnen dan in een gemiddelde week in 2010.
Oranjekoorts stijgt gestaag, maar het aantal gekochte Oranjeproducten (in relatie tot Koninginnedag) blijft nog achter bij het WK 2006 en EK 2008. Vooral in Friesland, Flevoland en Noord Holland worden veel Oranjeproducten gekocht. Ook huishoudens met kinderen kopen veel Oranjeproducten.

De top 5 Oranjeproducten van deze week zijn:
1. Lipton WK actieproducten met glas
2. Page WK verpakking 32-rol
3. Campina Oranjevla
4. Buys WK zoenen
5. Babybel mini kaasjes

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter