Geringe Oranje koorts in supermarkten

GfK meet op continu basis bij 6000 huishoudens de bestedingen bij de supermarkten. Met extra aandacht worden vijfenzeventig speciale Oranje producten gevolgd die expliciet inhaken op het WK. Van Campina Oranjevla tot Kleenex Wilhelmus tissues. Deze Oranjemonitor die verwacht een extra omzet van €50 mln als Nederland de finale haalt. Echter de afgelopen week was de omzet van oranje producten nog mager +4,8. Een verhoogde Oranje koorts wordt verwacht in de komende twee weken naar aanloop van de WK. Als we kijken naar verschillen per regio dan leeft Oranje koop intentie meer in het zuiden met Brabant in de favorieten rol. Naar gezinssamenstelling zien we gezinnen met kinderen boven gemiddeld scoren. Het hele rapport is te lezen op: www.http://publications.gfk.nl/SupermarktkengetallenActueel

0 reacties

Ben de eerste die een reactie achterlaat.

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter